Personal - erfarna telefonister

iTells medarbetare har lång erfarenhet av telefoni till företag både i Sverige och internationellt

iTell personal - erfarna telefonister

iTells personalstyrka har tillsammans under flera år utvecklat nya exceptionella telefonilösningar som förbättrar kundens kommunikation och tillgänglighet. Våra viktigaste medarbetare är självklart företagets telefonister som har olika specialistkompetenser. Vi servar idag våra kunder på fem språk; svenska, engelska, finska, danska och norska och ser med tillförsikt på en utökning inom fler europeiska språk under de närmaste åren.

Som telefonist på iTell krävs det mycket tålamod, noggrannhet och engagemang men även ett brinnande intresse för kundservice. iTells telefonister benämns oftare som Coordinator där rollen bygger på en nära relation mellan kundföretaget och deras medarbetare för att koordinera att varje ärende hanteras efter bästa förmåga– ett intressant men krävande arbete i ett utvecklande företag.

iTells telefonister representerar våra kunders varumärken dagligen, 365 dagar om året, dygnet runt vilket är en krävande uppgift! iTell arbetar med löpande medlyssning samt intern som extern utbildning efter behov, för att säkerställa en hög service nivå och kompetens.
Det är viktigt att medarbetarna trivs och känner arbetsglädje samt har intresse för de dagliga arbetsuppgifterna.

Telefonister utbildning till telefonpassning

Utbildning för våra telefonister

Telefonisterna som ska arbeta med uppdragsgivarens nya svarstjänst, utbildas och tränas för varje specifikt uppdrag, både i kundmiljö och på plats hos iTell.

iTells personalstyrka består av en gedigen personalgrupp med olika arbetslivserfarenheter, dock har alla en gemensam faktor nämligen service! Snittåldern är högre än vanligt förekommande inom callcenter branschen och personalomsättningen nästan obefintlig. Telefonyrket får ses som relativt kvinnodominerat men vi ser gärna fler män i vår personalgrupp.

Våra viktigaste medarbetare är självklart företagets coordinatorer, speciella telefonister. Varje person har olika specialistkompetenser därav tilldelning till olika kund- eller branschkategorier beroende på uppdrag. Mycket goda svenska och engelska kunskaper i tal och skrift är ett grundkrav och flertalet medarbetare talar även ett tredje språk. Vi servar kunder på svenska, engelska, norska, finska och danska. Vid andra språk, var vänlig kontakta oss för möjligheter.

Utbildningen för en nyanställd telefonist är dynamisk och innehåller delar inom allmänna telefonikunskaper, data/system, kommunikation i telefon, service, skrift och meddelandehantering, professionalitet, klagomålshantering, affärsengelska termer mm. Utbildningen pågår intensivt med teori under de första två veckorna för att därefter varvas med praktik och fortsatt individuell utbildning efter personligt behov.






    Stockholm city skyline