iTell AB
0200-210 230

iTell satsar och växer

2010-01-29

Itell satsar stort på ett nytt växelsystem. Dessutom har företaget fått många nya kunder senaste tiden, men det innebär inte särskilt många fler anställda i dagsläget.

Hoforsbaserade Itell har investerat i ett nytt växelsystem. Förhoppningen är att det ska göra företaget till en av de ledande telefonväxelföretagen i Norden.

– Det nya systemet gör att vi kan hantera väldigt stora kunder. Det är mycket på gång redan, det rullar in nya kunder hela tiden, säger företagets systemspecialist, Bengt Sigrén.

Företagets största kund är det internationella företaget Esab industrier med ungefär 6 000 användare som Itell svarar i telefon åt. En av de största, nya kunder är apoteksföretaget Medstop som äger 62 apotek runt om i landet. Det innebär mellan 500 och 1 000 inkommande samtal om dagen.

Itell svarar på alla samtal till apoteken. De som ringer in och har frågor om läkemedel kopplas sedan vidare till Medstop.

Men nya kunder ger inte särskilt många fler arbetstillfällen.

– Inte i ett första skede, säger Linda Gudmundsäter.

Däremot har kontoret i Kista fått sex nya medarbetare. Framåt våren kan det bli aktuellt att anställa även i Hofors, då handlar det om upp till tre heltidstjänster.

Det är i Hofors som Itell har sitt huvudkontor och det är också där de har mest personal, 32 av företagets totalt omkring 50 anställda har sin arbetsplats där. Företaget har färre anställda i dag än innan lågkonjunkturen.

– Precis som de flesta andra företag tvingades vi till nedskärningar under 2009. I Hofors fick nästan tio personer sluta, säger personalchefen, Linda Gudmundsäter.

Ur Arbetarbladet

iTell-gruppen iTell logo iCell logo stödjer Supports följ oss på iTell på Facebook