iTell AB
0200-210 230

iTell tar över kommunväxel

2006-12-14

HOFORS Väntetider och kö i telefonen till Hofors kommun ska snart vara ett minne blott. Från i vinter tar iTell över växelfunktionen.
- Samtidigt sparar vi drygt 200 000 kronor per år, säger personalchef Ulf Back.

Redan i våras tog Hofors kommun beslut om en upphandling av växelfunktionen. Ett sätt att spara pengar och öka tillgängligheten för de anställda. Nu är det klart att iTell som finns etablerat i kommunen sedan hösten 2002 får uppdraget.
iTell är ett företag som säljer kommunikation och hjälper sina kunder att effektivisera både tillgänglighet och servicenivå. Alla system skräddarsys för kunden och den som ringer får möta välutbildad personal. Ingen av de kommunanställda som erbjudits att följa med vill byta arbetsgivare. Det innebär enligt Ulf Back risk för en kvalitetsbrist tills den nya personalen lärt sig vem som vet och gör vad.

- Men vi har lovat varandra att ha en ömsesidig utbildning, säger han. Planerad startperiod blir februari och mars och sedan ska allt kunna fungera utan problem. Ulf Back ser inte bara ekonomiska fördelar utan pekar på att det inte längre ska behöva vara kö i växeln.
- Verksamhetsmässigt får vi en ökad kvalitet, säger han. Roger Gudmundsäter, vd på iTell, är nöjd med avtalet. Företaget har en längre tid försökt intressera kommunen för att ansluta sig. Inte minst ser han en fördel när företaget ska intressera andra kommuner att använda företagets tjänster. I dag har delar av Trollhättans kommun anslutits, men Hofors kommun blir först med en helhetslösning.

(Artikel från Gefle Dagblad)

iTell-gruppen iTell logo iCell logo stödjer Supports följ oss på iTell på Facebook